2021. október 5., kedd

Gyors,sütőporos, diétás pizza

 Vasárnap este volt, mindketten pizzát ettünk volna, de már igencsak 7 óra felé járt az idő. Rendelni késő volt, úgyhogy gondoltam gyorsan összeütök valami pizza szerűt. A kelesztéses, dagasztásos hagyományos módszer szóba sem jöhetett idő híján, így próbáltam ki a sütőporos verziót. És nem bántam meg. Isteni, ropogós, szénhidrátszegény pizza készült.

Hozzávalók egy kb. 28 cm-es pizzához:

- 25 dkg liszt (én most Dia-wellness pizzalisztet és zablisztet használtam vegyesen)

- egy evőkanál olaj

- 1 teáskanál só

- 2 teáskanál sütőpor

- és annyi langyos víz, hogy formázható, nyújtható tésztát kapjunk. A víz mennyisége ugye függ attól is, hogy milyen lisztet használunk. A zabliszt, a tk. liszt és társaik sokkal több folyadékot felvesznek, mint a fehérliszt.

A sütőt kapcsoljuk be 200 fokra, légkeverésre.

Az hozzávalókat alaposan összegyúrjuk, majd a lehető legvékonyabbra kinyújtjuk. Ha akarjuk elősütjük, de anélkül is működik. Én most cukormentes ketchuppel kentem meg, arra ment fekete erdei sonka, egy kis lilahagyma, majd a végén sajt.

Kb. 20 perc alatt el is készült, isteni ropogós lett a széle. 

Ha nincs idő, energia a hagyományos verzióhoz, akkor ezt bátran ajánlom, teljesen hozza a pizza feelinget. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése